Do kogo skierowana jest oferta?
Sprawdź nas
Nasze szkolenia z bezpiecznej jazdy są idealne dla firm, które chcą zadbać o komfort za kierownicą swoich pracowników,
dając im możliwość sprawdzenia się w sytuacjach ekstremalnych, takich jak hamowanie w poślizgu na bardzo śliskiej nawierzchni. Te szkolenia to doskonały sposób na uświadomienie sobie zagrożeń na drodze i nauki jak sobie z nimi radzić. Szkolenie zostało podzielone na dwa integralne etapy. Sugerujemy ukończenie I stopnia szkolenia oraz II stopnia, aby zmaksymalizować efekty.
W ramach szkolenia odbywają się wykłady oraz zajęcia praktyczne. Szkolenie trwa ok. 6 godzin, przy czym 80% czasu poświęcone jest na zajęcia praktyczne.
Co obejmuje szkolenie?
Pierwszy stopień szkolenia obejmuje:
- ustawienie pozycji za kierownicą - prawidłowe ustawienie fotela, kierownicy oraz lusterek;
- slalom I - ćwiczenie pracy rąk na kierownicy, skręt typu manewrowego;
- slalom II - prawidłowa technika pokonywania skrętu z wykorzystaniem środka ciężkości samochodu: ćwiczenie pracy rąk na kierownicy, skręt typu awaryjnego;
- hamowanie awaryjne na śliskiej nawierzchni (płyta poślizgowa) z 2 prędkości - 50, 70 km/h - ocena odległości drogi hamowania oraz czasu reakcji kierowcy;
- hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody - prawidłowa ocena prędkości i odległości od przeszkody podczas hamowania oraz prawidłowa technika skrętu;
- awaryjna zmiana pasa ruchu podczas jazdy na wprost (nawierzchnia przyczepna i śliska), ćwiczenie reakcji podczas poślizgu podsterownego i nadsterownego;
Drugi stopień szkolenia obejmuje:
- przypomnienie podstawowych elementów z I stopnia szkolenia - prawidłowej pozycji za kierownicą;
- slalom II - prawidłowa technika pokonywania skrętu, ćwiczenie dynamicznego skrętu awaryjnego i balansu masą samochodu, nauka prawidłowej pracy gazem;
- slalom rozstawny na nawierzchni suchej i mokrej - podstawy prawidłowego toru jazdy, ćwiczenie reakcji podczas poślizgu podsterownego i nadsterownego;
- hamowanie awaryjne na płycie z ominięciem przeszkody i kontynuowaniem jazdy w skręcie;
- zmiana pasa ruchu sucho-mokro-sucho “test łosia”;
- zakręt “zacisk” na płycie, ćwiczenie reakcji podczas poślizgu podsterownego.
Czas trwania : ok 6 godzin na każdy ze stopni